ECA kreeg aan het begin van de coronacrisis de vraag van de overheid om chirurgische mondmaskers te maken. De nood was hoog, en dus gooide de producent van autotextiel zich mee in de strijd tegen Covid-19. Om dat aan het publiek bekend te maken, dokterden wij een effectief PR- en perscommunicatieplan uit.

Een primeur voor België

In het Oost-Vlaamse Assenede zette ECA tijdens de coronacrisis een volledig nieuwe afdeling voor de productie van chirurgische mondmaskers en herbruikbare medische schorten op. Die kreeg de naam ECA Med. Om deze straffe prestatie meer weerklank in de media te geven, deed ECA een beroep op onze PR-specialisten. Wij gaven het beeldmerk eerst een logische vorm en ontwikkelden een informatieve site, in het Nederlands en het Engels. De heldere en conversiegerichte content ondersteunden we visueel met foto’s en een video.

Succesvolle persstrategie

Het beeldmateriaal dat we ter plaatse hadden (op)genomen, boden we vervolgens ook aan journalisten aan. Onze persstrategen lanceerden daartoe een perscampagne in België. Met resultaat. Onder andere Kanaal Z, De Tijd, VRT en Radio 2 pikten het nieuws op.

Bij de heropening van de Belgische kapperszaken, een kantelpunt in de coronacrisis, stuurden we een extra persbericht de wereld in. ECA Med stelde nl. een pakketje gratis mondmaskers ter beschikking van de 18.000 kappers. Een actie die eveneens op de nodige persaandacht kon rekenen.

Content marketing

Op de sociale media speelden onze digital marketeers ten slotte de troeven van ECA Med nog meer uit. Met berichten op o.a. LinkedIn zetten we de Belgische kwaliteit van de chirurgische mondmaskers en schorten extra in de kijker.