Als voedingssupplement voor honden had Flexadin al een goeie naam. Nu biedt producent Vetoquinol het ook aan voor katten. Om dat in België en Nederland bekend te maken, lanceerden we een beestig leuke crossmediale campagne met een flinke brok PR.

Concept zet de toon

De campagne steunt op een verrassend conceptbeeld: een hond en een kat in een niet-alledaagse yogahouding. Het beeld maakt in één oogopslag duidelijk dat Flexadin de gewrichten van honden én katten soepel houdt. Om die heldere boodschap te verspreiden, keken we eerst richting televisie om daarna ook andere media te activeren.

Tv-reclame: lineair, addressable én sponsoring

De eyecatcher van de campagne is een tv-spotje, gemaakt door de collega’s van D’M&S. Onze mediaplanners lieten dat via addressable TV advertising (alleen voor dierenliefhebbers), lineaire tv-reclame (voor iedereen) en programmasponsoring (rond dierenprogramma’s) op de kijkers in België en Nederland los.

Extra tools activeren dierenarts en baasje

Naast een tv-campagne brachten we het merk top of mind bij de dierenarts en honden- en kattenliefhebbers met een rist andere tools. We schakelden al onze mediarelaties in om de zichtbaarheid te verhogen via advertenties in tijdschriften, met brochures, productleaflets en posters in de wachtzaal en in medische publicaties over het voedingssupplement voor de dierenarts.

Een brok online marketing

Last but not least zetten we Flexadin digitaal in de kijker met een stevige brok online marketing: van een SEA-campagne tot Facebook, Instagram en YouTube advertising. Onze crossmediale PR aanpak laat zich nu eenmaal makkelijk in alle bochten wringen.