De arbeidsmarkt is volop in beweging. Ook AEG, producent van elektro- en huishoudtoestellen, is regelmatig op zoek naar nieuwe medewerkers. In Pressworld vond het alvast het juiste PR agency om de employer branding campagne meer weerklank te geven.

AEG was op zoek naar enkele specifieke profielen: servicetechniekers, regioverantwoordelijken en medewerkers voor het Contact Center. Daarom kozen we in onze PR strategie voor de kanalen waar de doelgroep zich bevindt: Facebook en Instagram.

PR focust op social media

Per job creëerden we conversiegerichte posts in verschillende formats, die we met de juiste targeting adverteerden. Van native advertenties tot fotocarrousels, met telkens één boodschap: het is goed werken bij AEG. Display advertising gaf campagne een extra boost. Met responsive display banners op externe websites, gekoppeld aan het zoekgedrag in Google van potentiële kandidaten, creëerden we meer brand awareness en gaven we de conversie van de campagne een duwtje in de rug.

Bij online marketing is meten cruciaal. De prestaties van de verschillende advertenties werden dan ook nauwgezet opgevolgd. Wekelijks stond een statusmeeting met de klant op de agenda waar de resultaten werden besproken. Vervolgens werden de advertenties geoptimaliseerd of bijgestuurd waar nodig.

Jobwebsite met converterende content

Het uiteindelijke doel van de campagne? Conversie! Alle advertenties leidden naar werkenbijaeg.be. Zorgvuldig geselecteerd beeldmateriaal, sterke copy en inspirerende getuigenissen van medewerkers geven perfect weer hoe het is om te werken bij AEG. Met uiteraard een overzicht van de openstaande vacatures en bijhorend sollicitatieformulier. Het resultaat: tientallen waardevolle kandidaten die stonden te popelen om te starten bij AEG.