Cross Point wilde zijn bewakingssystemen onder de aandacht brengen van de internationale retailsector en kwam daarvoor bij ons winkelen in ons PR agency. De crossmediale campagne van de collega’s van D’M&S verwerkten we in een PR strategie waarin contentmarketing centraal stond.

Challenge: vertaal communicatieconcept naar PR campagne

Een sluitende anti-diefstaloplossing kan een winkel heel wat ellende en geld besparen. Voor specialist Cross Point verpakten de creatives van D’M&S die boodschap in een origineel communicatieconcept. Een euro- en dollarbiljet en wat origami volstonden om winkels te overtuigen van de meerwaarde van de Cross Point toegangspoortjes of tags. En dan moest de PR campagne nog beginnen…

Digital marketing boost PR

Na een contentworkshop met de klant hadden onze digital marketeers voldoende input om de boodschap vorm te geven en te verspreiden. Dat gebeurde via posts én een video op LinkedIn. Om de traffic naar de website extra te stimuleren, zetten we ook een SEA-campagne met display banners in het Google Display Netwerk op. Zo haalde Cross Point moeiteloos meer uit zijn PR communicatie.