De Amerikaanse verfproducent Sherwin-Williams heeft een nieuwe reeks ‘plant-based’ coatings voor de houtindustrie. Wij kleurden de internationale productlancering mee in met de nodige PR & communication.

Campagne zet de toon

Met zijn nieuwe range van plant-based wood coatings wil Sherwin-Williams zich wereldwijd bij zijn doelgroepen sterker als een duurzame partner profileren. De communicatiecampagne van de collega’s van D’M&S zette voor de product launch daarom vooral de natuurlijke oorsprong van de producten in de verf met een opvallende beeldanimatie als eyecatcher. Enter ons PR agency om de boodschap verder te verspreiden op de socials en in de pers.

PR en perscommunicatie boosten internationale product launch

Om de productlancering te ondersteunen en het nieuwe gamma van Sherwin-Williams top of mind te maken én te houden bij specifieke doelgroepen in de houtverwerkende industrie, stelden onze PR specialisten een gerichte PR strategie op. Gedurende zes maanden zetten we een PR campagne op om de plant-based wood coatings te promoten via Facebook en LinkedIn. Daarnaast adviseerden we de verfproducent in het opstellen en uitsturen van een persbericht. Kwestie van alle mediarelaties maximaal aan te spreken en zoveel mogelijk free publicity te genereren.