Etex heeft een grondige rebranding achter de rug. De bouwmaterialenproducent wil verder groeien in de bouwmarkt en zijn doelgroepen wereldwijd efficiënter ondersteunen en inspireren. Wij hielpen dat nieuwe verhaal mee uitdenken, uitschrijven en uitrollen.

Naamsbekendheid versterken

Klanten van Etex Exteriors, de divisie verantwoordelijk voor alle buitenoplossingen in vezelcement, waren al vertrouwd met de merknamen Cedral, EQUITONE en Eternit. Etex, als corporate merk, was minder gekend. Een rebranding moest daar verandering in brengen en de bedrijfsnaam top of mind maken.

Etex presenteert zich daarom nu in Europa als één bedrijf met drie commerciële merken. Alles staat daarbij in het teken van hun corporate missie: Inspiring ways of living. Onze PR specialisten dachten strategisch mee na over hoe er vanuit de merken naar installateurs en particulieren (Cedral leien en sidings), architecten (EQUITONE gevelpanelen) en landbouwers (Eternit golfplaten) kon worden gecommuniceerd.

Creatief concept trekt de aandacht

Hoe breng je een rebrandingverhaal helder en overtuigend onder de aandacht van je doelgroepen? Voor Etex ontwikkelden we een visueel aantrekkelijk concept met een positieve boodschap. We riepen dakdekkers, architecten, verdelers en andere stakeholders op om ‘samen te groeien naar een veelbelovende toekomst’. De zonnebloem als symbool voor de groeiambities van de bouwmaterialenproducent was alvast een schot in de roos!

PR campagne verhoogt de awareness

Het zonnebloemconcept rolden we uit in direct mailings. Daarmee brachten we al verschillende doelgroepen op de hoogte van de rebranding. Zo ontwikkelden we voor dakdekkers een originele ‘schuifmailing’ waarin de nieuwe merkenstructuur wordt gekaderd en Cedral als ‘hun’ merk naar voren wordt geschoven. Ook de handelaars kregen het hele verhaal via een mailing uitgelegd. Idem voor de interne salesteams van Etex.

Van video tot persbericht

Naast een direct mailing ontvingen alle handelaars en vakmannen in België en Nederland ook een e-mailing. Daarin vertelden we nogmaals het verhaal van de rebranding en schetsten we in een korte animatievideo de impact ervan op hun ‘wereld’. Last but not least ontvingen de gespecialiseerde media een persbericht met een toelichting rond de rebranding binnen de groep.